24.02.2023
Тема.Конспект прочитаного .Тематичні виписки,план,тези.
1.Виконайте тестові завдання за покликанням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5258510
2. Перегляньте відео
https://youtu.be/i9IAjMbZBtQ
https://youtu.be/vYze2E4YFNo
3. Опрацюйте теоретичний матеріал.
Конспект — стислий писаний виклад змісту чого-небудь (книжки, статті, лекції тощо).
Мета складання конспекту — глибоко усвідомити інформацію і подати її адекватно, стисло та в зручній для подальшого використання письмовій формі.
Конспектування — це певною мірою контроль сприйняття матеріалу: не розуміючи прочитаного, почутого, складно виокремити і записати основну думку.
Розрізняють конспектування: вільне (думки автора передаються своїми словами);текстуальне (текст записують у вигляді цитат); змішане (вільний виклад поєднано з цитуванням). Іноді доводиться одним реченням передавати зміст прочитаного великого тексту чи фрагментів тексту.
Запам’ятайте! Процес конспектування наукової інформації, яку сприймаємо на слух, складається з трьох взаємообумовлених мисленнєво-мовленнєвих дій:
• аудіювання (розуміння інформації, яка сприймається на слух);
• мисленнєве оброблення почутого (визначення головної та допоміжної інформації, переформулювання);
• письмової фіксації інформації.
ПРАВИЛА КОНСПЕКТУВАННЯ
Конспектуючи текст на слух, потрібно:
• усвідомлювати основний зміст тексту;
• виокремлювати значеннєві частини;
• у кожній частині підкреслювати чільні слова і фрази;
• фіксувати головну інформацію (головну думку, стислі докази і приклади);
• залишати поза увагою несуттєву, додаткову інформацію. Під час конспектування прочитаного треба:
• записати автора й назву статті, розділу монографії, книжки;
• сформулювати тему, основну думку тексту, головну думку кожного абзацу або визначити значеннєві блоки тексту;
• записувати тільки основне: спершу головну думку, потім докази, аргументи, приклади;
• записи мають бути змістовними, лаконічними й чіткими, для цього можна скористатися таблицями, схемами. Загальні правила:
• матеріал конспекту доцільно записувати на одній (правій) сторінці зошита, ліва служитиме для запису власних думок, коментарів, уточнень;
• для зручності користування конспектом підкреслювати найважливіші думки, окремі фрази, слова, словосполучення;
• до розділів і підрозділів записувати заголовок;
• цитувати правильно й точно, зазначаючи сторінку.
Наприклад: Шевчук С.В. Українське ділове мовлення: Навч. посібник. – К.: Літера, 2000. – 480 с.
Для виділення проблемних питань, важливих моментів можуть використовуватися різні помітки, репліки, оцінки.
Наприклад: «!» означає згоду з тим, про що йдеться; «?» – сумніви; «!?» – здивування;«NB!» – важлива інформація; «V» – найголовніше у тексті.
При використанні цитат потрібно дотримуватися правил цитування (цитата береться у лапки, записується джерело і номер сторінки).
У конспекті часто вдаються до скорочень окремих слів і словосполучень.
Основні вимоги до скорочення слів
1. Скорочувати можна лише ті слова, які однозначно встановлюються за конспектом. Це насамперед часто вживані слова або терміни, які повторюються в тексті. Повторювані терміни рекомендується позначити в конспекті першою великою літерою слів, що входять до їх складу, наприклад6 речення – Р, складне речення – СР, складне синтаксичне ціле – ССЦ, безсполучникове складне речення – БСР, складний дієслівний присудок – СДП тощо.
2. Для ряду слів української мови існують загальноприйняті скорочення, які можна використовувати у своїх записах. Це стосується і абревіатур. Ось деякі з цих скорочень:
акад. – академік
вид-во – видавництво
гл. – глава
зб. – збірник
м-во – міністерство
напр. – наприклад
обл. – область
р-н – район
рр. – роки
с. – село, сторінка
3. У кінці скороченого слова не повинно бути букв на позначення голосних та м’якого знаку; зберігається корінь слова (книжн., газетн., зв. тощо).
4. Не скорочуються власні назви.
Комментарии
Отправить комментарий