10-Б українська мова

 24.02.2023

Тема.Конспект прочитаного .Тематичні виписки,план,тези.

1.Виконайте тестові завдання за покликанням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5258510

2. Перегляньте відео 

https://youtu.be/i9IAjMbZBtQ

https://youtu.be/vYze2E4YFNo

3. Опрацюйте теоретичний матеріал.

Конспект — стислий писаний виклад змісту чого-небудь (книжки, стат­ті, лекції тощо).
Мета складання конспекту — глибоко усвідомити інформацію і подати її адекватно, стисло та в зручній для подальшого використання письмовій формі.
Конспектування — це певною мірою контроль сприйняття матеріалу: не розуміючи прочитаного, почутого, складно виокремити і записати основну думку.

Розрізняють конспектування: вільне (думки автора передаються своїми словами);текстуальне (текст записують у вигляді цитат); змішане (вільний виклад поєднано з цитуванням). Іноді доводиться одним реченням передавати зміст прочитаного великого тексту чи фрагментів тексту. 

Запам’ятайте! Процес конспектування наукової інформації, яку сприймаємо на слух, складається з трьох взаємообумовлених мисленнєво-мовленнєвих дій:

• аудіювання (розуміння інформації, яка сприймається на слух);
• мисленнєве оброблення почутого (визначення головної та допоміж­ної інформації, переформулювання);
• письмової фіксації інформації.

ПРАВИЛА КОНСПЕКТУВАННЯ

Конспектуючи текст на слух, потрібно:

• усвідомлювати основний зміст тексту;
• виокремлювати значеннєві частини;
• у кожній частині підкреслювати чільні слова і фрази;
• фіксувати головну інформацію (головну думку, стислі докази і при­клади);
• залишати поза увагою несуттєву, додаткову інформацію.                                                                        Під час конспектування прочитаного треба:

• записати автора й назву статті, розділу монографії, книжки;
• сформулювати тему, основну думку тексту, головну думку кожного аб­зацу або визначити значеннєві блоки тексту;
• записувати тільки основне: спершу головну думку, потім докази, аргу­менти, приклади;
• записи мають бути змістовними, лаконічними й чіткими, для цього можна скористатися таблицями, схемами.                                                                                       Загальні правила:

• матеріал конспекту доцільно записувати на одній (правій) сторінці зо­шита, ліва служитиме для запису власних думок, коментарів, уточнень;
• для зручності користування конспектом підкреслювати найважливіші думки, окремі фрази, слова, словосполучення;
• до розділів і підрозділів записувати заголовок;
• цитувати правильно й точно, зазначаючи сторінку.

Наприклад: Шевчук С.В. Українське ділове мовлення: Навч. посібник. – К.: Літера, 2000. – 480 с. 

 Для виділення проблемних питань, важливих моментів можуть використовуватися різні помітки, репліки, оцінки. 

Наприклад: «!» означає згоду з тим, про що йдеться; «?» – сумніви; «!?» – здивування;«NB!» – важлива інформація; «V» – найголовніше у тексті. 
При використанні цитат потрібно дотримуватися правил цитування (цитата береться у лапки, записується джерело і номер сторінки).  

У конспекті часто вдаються до скорочень окремих слів і словосполучень.
Основні вимоги до скорочення слів
1.      Скорочувати можна лише ті слова, які однозначно встановлюються за конспектом. Це насамперед часто вживані слова або терміни, які повторюються в тексті. Повторювані терміни рекомендується позначити в конспекті першою великою літерою слів, що входять до їх складу, наприклад6 речення – Р, складне речення – СР, складне синтаксичне ціле – ССЦ, безсполучникове складне речення – БСР, складний дієслівний присудок – СДП тощо.
2.      Для ряду слів української мови існують загальноприйняті скорочення, які можна використовувати у своїх записах. Це стосується і абревіатур.  Ось деякі з цих скорочень:
акад. – академік
вид-во – видавництво
гл. – глава
зб. – збірник
м-во – міністерство
напр. – наприклад
обл. – область
р-н – район
рр. – роки
с. – село, сторінка
3.      У кінці скороченого слова не повинно бути букв на позначення голосних та мякого знаку; зберігається корінь слова (книжн., газетн., зв. тощо).
4.      Не скорочуються власні назви.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем