7-А Кучерук Артем

23.04.2024,24.04.2024

Тема.Сполучник.Правопис сполучників разом і окремо.

Перегляньте відеоуроки

https://youtu.be/uKtoaoFFS3s?feature=shared

https://youtu.be/mPdrYsNMgnc?feature=shared

Виконайте тестові завдання 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8728787

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9642565





16.04.2024

Тема.Службові частини мови.Прийменник 

Перегляньте відеоуроки

https://youtu.be/NpETISJr4cY?feature=shared

https://youtu.be/8Vo9TlRQOJU?feature=shared

Виконайте тестові завдання за посиланням 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8193172





12.04.2024

Тема.РЗМ.Портретний нарис у публіцистичному стилі 

Перегляньте відеоурок

https://youtu.be/ps9fAXDwiT4?si=6RP40XEbsecOQ7br

Напишіть портретний нарис нарис(впр.386,389).


05.03.2024

Тема. Написання прислівникових словосполук окремо

1. Подивіться відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=EIjPlJjJH4Q

2. Прочитайте правила на с. 170 підручника.

3. Виконайте письмово вправу 375.

Д/З. Вивчіть правила на с. 170, виконайте письмово вправу 376. 



27.02.2024

Тема.УМР.Складання  діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів.

Переглянь відео,склади діалог

https://youtu.be/uNS6pivUYjA?si=QNYLcgtd0ktOVG__


20.02.2024

Тема.Ступені порівняння прислівників 

1.Перегляньте відеоурок

https://youtu.be/v7rOdDkSmS8?feature=shared

2.Виконайте тестові завдання 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1900485

3. Прислівники підкреслити, визначити ступінь порівняння кожного, виділити суфікси.

І. Богдан грізніше грому впав на загарбницькі полки. (І.Драч.) І хочеться скоріш, щоб промінь заяснів. (В.Самійленко.) Калатає серце все гучніш, гічніш. (О.Башкирова.) Здається, на світі миліше немає, чим наше подвір’я, стара яворина. (А.Малишко.) Тільки є ще вище диво, м’ята пахне більш правдиво. (П.Тичина.) Найдужче цінував я хліб в житті. (М.Сіренко.) Привезіть же мені книжок якнайшвидше! (І.Нечуй-Левицький.)

09.02.2024

Тема.Прислівник:загальне значення,морфологічні ознаки,синтаксична роль.

1.Перегляньте відеоурок,виконайте завдання 

https://youtu.be/20FNFA5H5BA?feature=shared

2.Згрупуйте прислівники-синоніми й запишіть їх, поставте питання до кожного прислівника. Завжди, швидко, спокійно, таємно, зненацька, раптом, повсякчас, раптово, тихо, ущерть, враз, несподівано, стійко, завзято, вічно, наполегливо, хутко, незабаром, потай.

3. Прочитайте і знайдіть прислівники. Випишіть їх разом з тими словами, до яких вони відносяться, поставте до них питання, визначте їх розряд.

Джерело

Загубилось воно у заростях дубняка. Не знаєш — не знайдеш. Хіба що випадково. Струмочок від нього в’ється змійкою, живляться лісові трави. Нижче, метрів за сто від джерела, — зарості осоки з хвощем. Звичайна їх стихія — болото або мокрі луки. А тут гори. Через крони діброви ледве пробиваються сонячні відблиски.

23.01.2024

Тема.Дієприслівниковий зворот.

Виконай тестові завдання.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2005892


15.01.2024

Тема.Дієприслівниковий зворот.Розділові знаки при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівнику.

1.Переглянь відеоуроки

https://youtu.be/5c7YAbKI4e8?feature=shared

https://youtu.be/1A1W1k5YAOE?feature=shared

2.Виконай завдання

Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки Позначити орфограму «Буква и в суфіксах дієприслівників». Дієприслівникові звороти та одиничні дієприслівники підкреслити як відповідні члени речення.

І. Буйний вітер замов пролетівши. (Леся Українка.) 

2.Жахаючи вривається в легені зловіщий вітер. (М.Бажан.)

3. Зоря вклоняючись небу падала в комиші. (Д.Павличко.) 

4.Кудись біжать співаючи  дроти, хвилюється під сонцем стигле жито. (В.Сосюра.) 

5. А я іду, мій друг, з тобою одкривши серце всім вітрам! (В.Сосюра.) 

6.Сонце жбурляє пригорщі золота всесвітом граючи в росах тремких. (М.Самійленко.)

7. Тополі в ряд леліючи красу шумлять собі на тім яснодорожжі. (А.Малишко.) 

8.Летять за вітром бджоли у суцвітті забувши про свої прозорі крила. (І.Драч.)

9. А за березою дуби стоять тримаючи віки на своїх обважнілих руках. (М.Стельмах.)

10. І розцвілися буйно клени цвітінням сплівшись угорі. (М.Стельмах.)

11. Край балки проводжаючи потоки петрів батіг сміється синьооко. 

12. Відбившись тільки в склі минає дощик. (М.Самійленко.)


09.01.2024

Тема.Дієприслівник як особлива форма дієслова.

1.Подивися відеоурок.

https://youtu.be/52XXbD0rc8M?feature=shared

2.Вивчи матеріал за підручником.

Дієприслівник — це незмінювана особлива форма дієслова, яка виражає додаткову дію, що пояснює в реченні основне дієслово – присудок.
Дієприслівник відповідає на питання що роблячи? що зробивши?
Приклад:
Враховуючи обставини, наше підприємство відкрило новий цех.
Написавши відповідь, директор запропонував показати свої плани.
Ознаки дієприслівника

Дієприслівник має ознаки дієслова і прислівника.
 
 Презентация2.jpg
Вид і творення дієприслівників
До дієприслівників недоконаного виду належать такі, що означають незакінчену додаткову дію, яка відбувається одночасно з дією, вираженою дієсловом-присудком.
І полем, степом ідучи, свого ти сина закриваєш. (Т. Шевченко.)
У цьому прикладі ми бачимо, що дієприслівник ідучи, відповідає на питання — що роблячи? та має недоконаний вид, вказуючи на додаткову дію, що відбувається одночасно з основною дією – закриваєш, - виражену дієсловом-присудком.
Дієприслівники недоконаного виду  творяться від теперішнього часу дієслова за допомогою суфіксів -учи (на письмі ще -ючи) для І дієвідміни і -ачи (-ячи) для II дієвідміни. 
Для цього досить дієслово поставити в 3-й особі множини теперішнього часу (що
роблять?) і -ть замінити на -чинесуть - ть + чи = несучи, борються - ть + чи(сь) = борючись, гуркотять - ть + чи = гуркотячи.
На відміну від дієприслівниківнедоконаного виду, дієприслівники, які належать до доконаного виду, означають завершену додаткову дію. 
Могутні дуби стоять замислившись.
Дієприслівники доконаного виду творяться від минулого часу дієслова доконаного виду (що зробив?) за допомогою суфікса -шисказав + вши = сказавши, приніс + ши = принісши, переміг + ши = перемігши.
Дієприслівники зберігають вид того дієслова, від якого утворені (доконаний: посміхнувся — посміхнувшись; недоконаний: посміхався — посміхаючись).
 
Дієприслівники завжди закінчуються буквою и: схопивши, втративши, кажучи, пишучи, захворівши.
Синтаксична роль 
У реченні дієприслівник пов’язується з тим самим іменником, що й дієслово-присудок, і виступає у ролі обставини.
Засинаючи, він почув раптом голос — почув коли?— засипаючи;
Купивши квиток, ми пішли до музею народної культури — пішлиза якої умови? — купивши квиток.

3.Виконай завдання 

1. Утворіть від поданих дієслів дієприслівники. Запишіть за зразком і поясніть їх написання:

1. Ідуть — ідучи, летять — летячи.

Бачать, виробляють, ходять, знають, пізнають, копають, ховають, ловлять, сідають, мають.

2. Спитав — спитавши.

Зробив, покликав, написав, почув, зібрав, прийшов, ходив, запросив, відправив, похвалив.

2. Випишіть дієприслівники, визначте їх час і вид. Поясніть творення дієприслівників.

1. Бували місяці, коли я ані одної днини не пропускала, не вийшовши на якийсь шпиль гори, не відкривши якогось нового чарівного закутка між скелями, не сполохавши якогось хижака з-поміж густих смерек і не покупавши босих ніг в розпіне-ному потоці (О. Кобилянська). 2. Ніч, тиха, тепла, стояла над землею, поблискуючи зорями, мліючи у своїй розкоші (Панас Мирний). 3. Дивлячись на людей, усміхався мій батько, великий добрий чоловік (О. Довженко). 4. Рим переміг Грецію мілітарно, але вона його підкорила культурою, продовживши себе в античному інваріанті і подарувавши йому історичне безсмертя (Л. Костенко). 5. Хома якусь хвилину сидів замислений, лише оглядаючи рівну дорогу (О. Гончар).




05.12.2023

Тема.Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника.

Переглянь відео, опиши дівчинку за картиною Олександра Мурашка «Дівчинка з собачкою»(впр.240).

https://youtu.be/Xy5UpviTvh4?si=IMv__xNR9IrWHRKu



21.11.2023

Тема.Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОПОЯСНЕННЯ ТУТ.

2. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ 18.

3. ВИКОНАЙТЕ ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ (190,192, А ТАКОЖ ВПРАВУ, ЩО ПОДАНА НИЖЧЕ). 



Домашнє завдання: вивчити правила; виконати письмово вправу 194.

17.11.2023

Тема.Котрольна робота.Дієслово.

Виконайте тестові завдання за покликанням 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3104540



10.11.2023

Написання не з дієсловами

1. Перегляньте відеопояснення. 


2. Виконайте тренувальні вправи

1.   Запишіть у   дві  колонки дієслова: 1 — що пишуться з  не  окремо; 2  — що  пишуться  з  не   разом.  3–4  дієслова  введіть  у   самостійно  складені речення.
(Не)(до)люблювати,  (не)(до)виробити,  (не)тямитися,  (не)покоїтися,  (не)порахувати,  (не)(до)держувати,  (не)розрахувати,  (не)зчутися,  (не)(до)слухати,  (не)скучати,  (не)волити,  (не)знаходити.
2. Прочитайте і  запишіть уривок із поезії. розставте пропущені розділові знаки.  На  місці  пропусків  уставте  частку -не-.  Поясніть  правопис.
Приїжджайте  частіше  додому
щоб ...  мучила  совість  потому.
Ні  грошей  ...  привозьте  ні  слави  —
будьте  з  рідними  ніжні  й  ласкаві.  
Бо  ...  вічні  ні  батько  ні  мати
завтра  можете  їх  ...  застати.  
Щоб  ...  мучила  совість  потому
приїжджайте  частіше  додому.
(М.   Луків )
3.   Перепишіть загадки, розкриваючи дужки. відгадайте їх. Поясніть чер-гування  приголосних  у  дієсловах.
Що  літає:  крил  (не)має,  але  крила  підіймає.  
Є  крила — (не)літаю,  ніг  (не)маю,  а   гуляю,  по  землі  (не)ходжу,  на  небо  (не)дивлюся,  зірок  (не)лічу,  весь  час  мовчу.  
Біжать  два  брати,  один одного  (не)доженуть.  (Нар.  творч.)

Відгадки:   вітер,  риба,  велосипед.

Домашнє завдання: вивчити правила,виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2677576

07.11.2023

УМР. Особливості побудови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини

1. Усно дайте відповіді на питання:

1.     Які стилі мовлення ви знаєте?

2.     Що таке художній стиль мовлення?

3.     Охарактеризуйте особливості художнього стилю мовлення.

4.     Пригадайте, за якими ознаками можна відрізнити текст художнього стилю від текстів інших стилів?

5.     Де зазвичай використовується художній стиль мовлення?

6.     Які типи мовлення ви знаєте? Охарактеризуйте опис.

7.     Які види описів ви знаєте?

8.      З якою метою письменники вводять описи у свої твори?

2. Попрацюйте з підручником.


3.Подивіться відеоурок.

https://youtu.be/pQC48wAnNjc?feature=shared

31.10.2023

Тема уроку. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО

https://www.youtube.com/watch?v=rt1uUIh38XI&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0

1. Вибірково-пошукова робота

Виписати у 3 колонки дієслова з поданих речень.

Дієслова, що означають реальну дію

Дієслова, що означають не реальну, а бажану, можливу дію

Дієслова, що виражають спонукання до дії

Без людської праці вся земля заросла б буряном. Книжку читай – розуму набувай. Візьмись за діло з розумом – і сніг запалає. Не зарікайся всього робити, тільки зарікайся своє вухо відкусити. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. Було б бажання, а розум знайдеться. 

2. Робота з теоретичним матеріалом

Робота з таблицею «Способи дієслів» 

3. Дослідження – відновлення                                                                                           Відновити народні вислови, поставивши дієслова у формі 2 особи однини дійсного способу.

Як (дбати), так і (мати). Як (працювати), так і (мати). Як не (робити), так й не (мати). Як (робити), так і (ходити). Як (шити), так і (пороти). 

 4. Завдання. Утворити від поданих дієслів теперішнього часу форму наказового способу.

Кличете, наближатися, малюєте, розвиваємо, плекаємо, принесемо, радіємо, пишаємося.   




20.10.2023

Контрольна робота.Дієслово

Виконай тестові завдання за покликанням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8067230



17.10.2023

Тема.Дієслова І і ІІ дієвідміниБукви е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідміни

1.Перегляньте відеоуроки,виконайте запропоновані завдання.




Домашнє завдання: підготуйтесь до контрольної роботи, повторіть правила (§3-12); виконайте тестові завдання за покликанням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3893577

10.10.2023

Часи дієслова. Теперішній час

1. Перегляньте відео. 


2. Попрацюйте з підручником! Виконайте вправу 104,108,115.

04.10.2023

 Тема.Доконаний і недоконаний види дієслова.

1.Перегляньте відеопояснення.

https://youtu.be/o29nGP39_4s

2.Виконайте завдання

2. Утворіть дієслова доконаного виду префіксальним способом. Префікси позначте.

Кликати, сіяти, боронити, пекти, креслити, стояти, танцювати, жити, грати, плакати, слухати, думати, глянути.

3. Утворіть дієслова недоконаного виду суфіксальним способом. Суфікси виділіть.

Зразок: вишити — вишивати.

Сісти, пригадати, розчистити, заглянути, вислухати, скоротити, здивуватися, згадати, народитися, витворити, відкрити, минути, прорости.

4. Утворіть чергуванням голосних та зміною суфіксів

дієслова іншого виду

Зразок: випекти — випікати [е/і].

Привозити, витирати, зачепити, витекти, замести, заперти, затерти, розглядати, вилітати, випікати.


27.09.2023

Тема.Дієслово як частина мови

Переглянь відеоурок

https://youtu.be/GvlrZkHPPF0?feature=shared

Виконай завдання

Перепишіть текст. Визначте час, особу, число дієслів.

Ранок у лісі

Ліс ще дрімає в передранішній тиші... Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво... Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу... Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв... Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо — туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами...


22.09.2023

Тема.Написання есе в публіцистичному стилі.

1.Переглянь відеоурок

https://youtu.be/XDfEcVGy4lw?feature=shared

2. Напиши невелике есе (6-8 речень) на

тему «Гармонія людини і природи як велика духовна Цінність» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними

  1. Становище природи сьогодні.
  2. Чому природа гине, стаються природні катаклізми?
  3. Що може статися, якщо люди і далі нищитимуть природу?
  4. Як люди повинні ставитися до навколишнього середовища?
  5. Яких заходів слід вжити, щоб запобігти екологічній катастрофі?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)