7-А Кучерук Артем
23.04.2024,24.04.2024
Тема.Сполучник.Правопис сполучників разом і окремо.
Перегляньте відеоуроки
https://youtu.be/uKtoaoFFS3s?feature=shared
https://youtu.be/mPdrYsNMgnc?feature=shared
Виконайте тестові завдання
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8728787
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9642565
16.04.2024
Тема.Службові частини мови.Прийменник
Перегляньте відеоуроки
https://youtu.be/NpETISJr4cY?feature=shared
https://youtu.be/8Vo9TlRQOJU?feature=shared
Виконайте тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8193172
12.04.2024
Тема.РЗМ.Портретний нарис у публіцистичному стилі
Перегляньте відеоурок
https://youtu.be/ps9fAXDwiT4?si=6RP40XEbsecOQ7br
Напишіть портретний нарис нарис(впр.386,389).
05.03.2024
Тема. Написання прислівникових словосполук окремо
1. Подивіться відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=EIjPlJjJH4Q
2. Прочитайте правила на с. 170 підручника.
3. Виконайте письмово вправу 375.
Д/З. Вивчіть правила на с. 170, виконайте письмово вправу 376.
27.02.2024
Тема.УМР.Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій із використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів.
Переглянь відео,склади діалог
https://youtu.be/uNS6pivUYjA?si=QNYLcgtd0ktOVG__
20.02.2024
Тема.Ступені порівняння прислівників
1.Перегляньте відеоурок
https://youtu.be/v7rOdDkSmS8?feature=shared
2.Виконайте тестові завдання
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1900485
3. Прислівники підкреслити, визначити ступінь порівняння кожного, виділити суфікси.
І. Богдан грізніше грому впав на загарбницькі полки. (І.Драч.) І хочеться скоріш, щоб промінь заяснів. (В.Самійленко.) Калатає серце все гучніш, гічніш. (О.Башкирова.) Здається, на світі миліше немає, чим наше подвір’я, стара яворина. (А.Малишко.) Тільки є ще вище диво, м’ята пахне більш правдиво. (П.Тичина.) Найдужче цінував я хліб в житті. (М.Сіренко.) Привезіть же мені книжок якнайшвидше! (І.Нечуй-Левицький.)
09.02.2024
Тема.Прислівник:загальне значення,морфологічні ознаки,синтаксична роль.
1.Перегляньте відеоурок,виконайте завдання
https://youtu.be/20FNFA5H5BA?feature=shared
2.Згрупуйте прислівники-синоніми й запишіть їх, поставте питання до кожного прислівника. Завжди, швидко, спокійно, таємно, зненацька, раптом, повсякчас, раптово, тихо, ущерть, враз, несподівано, стійко, завзято, вічно, наполегливо, хутко, незабаром, потай.
3. Прочитайте і знайдіть прислівники. Випишіть їх разом з тими словами, до яких вони відносяться, поставте до них питання, визначте їх розряд.
Джерело
Загубилось воно у заростях дубняка. Не знаєш — не знайдеш. Хіба що випадково. Струмочок від нього в’ється змійкою, живляться лісові трави. Нижче, метрів за сто від джерела, — зарості осоки з хвощем. Звичайна їх стихія — болото або мокрі луки. А тут гори. Через крони діброви ледве пробиваються сонячні відблиски.
23.01.2024
Тема.Дієприслівниковий зворот.
Виконай тестові завдання.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2005892
15.01.2024
Тема.Дієприслівниковий зворот.Розділові знаки при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівнику.
1.Переглянь відеоуроки
https://youtu.be/5c7YAbKI4e8?feature=shared
https://youtu.be/1A1W1k5YAOE?feature=shared
2.Виконай завдання
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки Позначити орфограму «Буква и в суфіксах дієприслівників». Дієприслівникові звороти та одиничні дієприслівники підкреслити як відповідні члени речення.
І. Буйний вітер замов пролетівши. (Леся Українка.)
2.Жахаючи вривається в легені зловіщий вітер. (М.Бажан.)
3. Зоря вклоняючись небу падала в комиші. (Д.Павличко.)
4.Кудись біжать співаючи дроти, хвилюється під сонцем стигле жито. (В.Сосюра.)
5. А я іду, мій друг, з тобою одкривши серце всім вітрам! (В.Сосюра.)
6.Сонце жбурляє пригорщі золота всесвітом граючи в росах тремких. (М.Самійленко.)
7. Тополі в ряд леліючи красу шумлять собі на тім яснодорожжі. (А.Малишко.)
8.Летять за вітром бджоли у суцвітті забувши про свої прозорі крила. (І.Драч.)
9. А за березою дуби стоять тримаючи віки на своїх обважнілих руках. (М.Стельмах.)
10. І розцвілися буйно клени цвітінням сплівшись угорі. (М.Стельмах.)
11. Край балки проводжаючи потоки петрів батіг сміється синьооко.
12. Відбившись тільки в склі минає дощик. (М.Самійленко.)
09.01.2024
Тема.Дієприслівник як особлива форма дієслова.
1.Подивися відеоурок.
https://youtu.be/52XXbD0rc8M?feature=shared
2.Вивчи матеріал за підручником.
Дієприслівник відповідає на питання що роблячи? що зробивши?
Дієприслівник має ознаки дієслова і прислівника.
І полем, степом ідучи, свого ти сина закриваєш. (Т. Шевченко.)
Дієприслівники недоконаного виду творяться від теперішнього часу дієслова за допомогою суфіксів -учи (на письмі ще -ючи) для І дієвідміни і -ачи (-ячи) для II дієвідміни.
роблять?) і -ть замінити на -чи: несуть - ть + чи = несучи, борються - ть + чи(сь) = борючись, гуркотять - ть + чи = гуркотячи.
Купивши квиток, ми пішли до музею народної культури — пішлиза якої умови? — купивши квиток.
3.Виконай завдання
1. Утворіть від поданих дієслів дієприслівники. Запишіть за зразком і поясніть їх написання:
1. Ідуть — ідучи, летять — летячи.
Бачать, виробляють, ходять, знають, пізнають, копають, ховають, ловлять, сідають, мають.
2. Спитав — спитавши.
Зробив, покликав, написав, почув, зібрав, прийшов, ходив, запросив, відправив, похвалив.
2. Випишіть дієприслівники, визначте їх час і вид. Поясніть творення дієприслівників.
1. Бували місяці, коли я ані одної днини не пропускала, не вийшовши на якийсь шпиль гори, не відкривши якогось нового чарівного закутка між скелями, не сполохавши якогось хижака з-поміж густих смерек і не покупавши босих ніг в розпіне-ному потоці (О. Кобилянська). 2. Ніч, тиха, тепла, стояла над землею, поблискуючи зорями, мліючи у своїй розкоші (Панас Мирний). 3. Дивлячись на людей, усміхався мій батько, великий добрий чоловік (О. Довженко). 4. Рим переміг Грецію мілітарно, але вона його підкорила культурою, продовживши себе в античному інваріанті і подарувавши йому історичне безсмертя (Л. Костенко). 5. Хома якусь хвилину сидів замислений, лише оглядаючи рівну дорогу (О. Гончар).
05.12.2023
Тема.Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника.
Переглянь відео, опиши дівчинку за картиною Олександра Мурашка «Дівчинка з собачкою»(впр.240).
https://youtu.be/Xy5UpviTvh4?si=IMv__xNR9IrWHRKu
21.11.2023
Тема.Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
2. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ 18.
3. ВИКОНАЙТЕ ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ (190,192, А ТАКОЖ ВПРАВУ, ЩО ПОДАНА НИЖЧЕ).
17.11.2023
Тема.Котрольна робота.Дієслово.
Виконайте тестові завдання за покликанням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3104540
10.11.2023
Написання не з дієсловами
1. Перегляньте відеопояснення.
2. Виконайте тренувальні вправи
(Не)(до)люблювати, (не)(до)виробити, (не)тямитися, (не)покоїтися, (не)порахувати, (не)(до)держувати, (не)розрахувати, (не)зчутися, (не)(до)слухати, (не)скучати, (не)волити, (не)знаходити.
2. Прочитайте і запишіть уривок із поезії. розставте пропущені розділові знаки. На місці пропусків уставте частку -не-. Поясніть правопис.
Приїжджайте частіше додому
щоб ... мучила совість потому.
Ні грошей ... привозьте ні слави —
будьте з рідними ніжні й ласкаві.
Бо ... вічні ні батько ні мати
завтра можете їх ... застати.
Щоб ... мучила совість потому
приїжджайте частіше додому.
(М. Луків )
3. Перепишіть загадки, розкриваючи дужки. відгадайте їх. Поясніть чер-гування приголосних у дієсловах.
Що літає: крил (не)має, але крила підіймає.
Є крила — (не)літаю, ніг (не)маю, а гуляю, по землі (не)ходжу, на небо (не)дивлюся, зірок (не)лічу, весь час мовчу.
Біжать два брати, один одного (не)доженуть. (Нар. творч.)
Відгадки: вітер, риба, велосипед.
Домашнє завдання: вивчити правила,виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2677576
07.11.2023
УМР. Особливості побудови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини
1. Усно дайте відповіді на питання:
1. Які стилі мовлення ви знаєте?
2. Що таке художній стиль мовлення?
3. Охарактеризуйте особливості художнього стилю мовлення.
4. Пригадайте, за якими ознаками можна відрізнити текст художнього стилю від текстів інших стилів?
5. Де зазвичай використовується художній стиль мовлення?
6. Які типи мовлення ви знаєте? Охарактеризуйте опис.
7. Які види описів ви знаєте?
8. З якою метою письменники вводять описи у свої твори?
2. Попрацюйте з підручником.
3.Подивіться відеоурок.
https://youtu.be/pQC48wAnNjc?feature=shared
31.10.2023
Тема уроку. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).
ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО
https://www.youtube.com/watch?v=rt1uUIh38XI&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0
1. Вибірково-пошукова робота
Виписати у 3 колонки дієслова з поданих речень.
Дієслова, що означають реальну дію | Дієслова, що означають не реальну, а бажану, можливу дію | Дієслова, що виражають спонукання до дії |
Без людської праці вся земля заросла б бур’яном. Книжку читай – розуму набувай. Візьмись за діло з розумом – і сніг запалає. Не зарікайся всього робити, тільки зарікайся своє вухо відкусити. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. Було б бажання, а розум знайдеться.
2. Робота з теоретичним матеріалом
Робота з таблицею «Способи дієслів»
3. Дослідження – відновлення Відновити народні вислови, поставивши дієслова у формі 2 особи однини дійсного способу.
Як (дбати), так і (мати). Як (працювати), так і (мати). Як не (робити), так й не (мати). Як (робити), так і (ходити). Як (шити), так і (пороти).
4. Завдання. Утворити від поданих дієслів теперішнього часу форму наказового способу.
Кличете, наближатися, малюєте, розвиваємо, плекаємо, принесемо, радіємо, пишаємося.
20.10.2023
Контрольна робота.Дієслово
Виконай тестові завдання за покликанням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8067230
17.10.2023
Тема.Дієслова І і ІІ дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідміни
1.Перегляньте відеоуроки,виконайте запропоновані завдання.
Домашнє завдання: підготуйтесь до контрольної роботи, повторіть правила (§3-12); виконайте тестові завдання за покликанням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3893577
10.10.2023
Часи дієслова. Теперішній час
1. Перегляньте відео.
04.10.2023
Тема.Доконаний і недоконаний види дієслова.
1.Перегляньте відеопояснення.
2.Виконайте завдання
2. Утворіть дієслова доконаного виду префіксальним способом. Префікси позначте.
Кликати, сіяти, боронити, пекти, креслити, стояти, танцювати, жити, грати, плакати, слухати, думати, глянути.
3. Утворіть дієслова недоконаного виду суфіксальним способом. Суфікси виділіть.
Зразок: вишити — вишивати.
Сісти, пригадати, розчистити, заглянути, вислухати, скоротити, здивуватися, згадати, народитися, витворити, відкрити, минути, прорости.
4. Утворіть чергуванням голосних та зміною суфіксів
дієслова іншого виду
Зразок: випекти — випікати [е/і].
Привозити, витирати, зачепити, витекти, замести, заперти, затерти, розглядати, вилітати, випікати.
27.09.2023
Тема.Дієслово як частина мови
Переглянь відеоурок
https://youtu.be/GvlrZkHPPF0?feature=shared
Виконай завдання
Перепишіть текст. Визначте час, особу, число дієслів.
Ранок у лісі
Ліс ще дрімає в передранішній тиші... Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво... Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу... Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв... Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо — туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами...
22.09.2023
Тема.Написання есе в публіцистичному стилі.
1.Переглянь відеоурок
https://youtu.be/XDfEcVGy4lw?feature=shared
2. Напиши невелике есе (6-8 речень) на
тему «Гармонія людини і природи як велика духовна Цінність» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними
- Становище природи сьогодні.
- Чому природа гине, стаються природні катаклізми?
- Що може статися, якщо люди і далі нищитимуть природу?
- Як люди повинні ставитися до навколишнього середовища?
- Яких заходів слід вжити, щоб запобігти екологічній катастрофі?
Комментарии
Отправить комментарий