6-Б українська література

 31.01.2022

Асинхронно

Тема:Ірина Жиленко .Основні відомості про письменницю.Поєднання реального та фантастичного в поезії «Жар-птиця».

Слово вчителя.

Сьогодні ми ознайомимось із сучасною поетесою Іриною Жиленко, її творами та обміняємося враженнями про почуте.

(Учні записують тему уроку в зошити).

Прийом «Методика одного речення».

Учні зачитують і коментують зміст цитати.

Поміркуй: «Світ навколо нас повний краси, вона виявляється в найменших перелітних образах, яких часто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ… Відкрий тільки очі і дивись». (Г. К. Андерсен).

— А чи помічаєш ти красу навколо себе?

Слово вчителя.

Поетеса І. Жиленко народилася 28 квітня 1941 року в Києві. Це місто — її незрадна любов і криниця творчого натхнення. Дитинство майбутньої поетеси було важким: після війни доводилось учитись і працювати водночас, рано втратила батьків. Свій перший вірш Ірина Жиленко написала у 8 років. Освіту здобувала на заочному відділенні філологічного факультету Київського університету імені Т. Шевченка.

Перша збірка віршів «Соло на сольфі "вийшла у 1965 році. На цей час Ірина Жиленко — автор близько дванадцяти книг.

Варто звернути увагу на те, що Ірина Жиленко охоче пише для дітей.

Можливо, це тому, що деякий час вона працювала вихователькою в дитячому садку. Писати для дітей, вважає письменниця, — велика честь, бо для неї дитина — це чудо, а дитинство — святкова казка.

Пише поетеса й для дорослих. Її творчість оцінена високими нагородами. Вона — лауреат Державної премії України імені Т. Шевченка та премії В. Сосюри.

2. Опрацювання ідейно-художнього змісту поезії «Жар-Птиця».

Прослухайте виразне читання поезіі

https://youtu.be/vT-3yR-MNng

Бесіда за змістом прочитаного твору.

— Про кого йдеться у вірші?

— Яку історію змальовує поетеса?

— Як ви уявляєте Жар-Птицю? Змалюйте її портрет.

— Що символізує Жар-Птиця?

— Які почуття в тебе викликає Жар-Птиця? Чому «хороше жити під сонцем Жар-Птиці».

— Як ти розумієш словосполучення «птаха екзотична».

Якими настроями та почуттями пронизана поезія?

— Пригадайте, що називається уособленням. Кого уособлює у вірші «трьохсотлітня ґава». яка себе називала Павою? А «вороняча орава».

— Що символізує Жар-Птиця?

— Коли відбуваються події, зображені у творі? Реальні вони чи фантастичні?

Прийом ‘Тренування».

 Користуючись текстом вірша, запишіть характеристику Жар-Птиці і Пави. 



 Дослідіть, які художні засоби вжито у вірші(запишіть у зошити).

✵ Епітети: «золота, чудесна жар-птиця». «жар-птиця непристойно яскрава». «люта скрекотнява». «нескромна птиця». «лиха гава»;

✵ порівняння: «очі-намистинки»;

✵ метафори: «яснішали лиця». «освітилась казково столиця». «лиця посмутніли». «жар-птиця простудилася». «птаха чита». «справа пішла».

✵ повтори: «яскра…»..

Домашнє завдання

1.Навчіться виразно читати поезію «Жар-птиця».

2.Сформуйте основну думку поезії «Жар-Птиця».


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем