6-Б українська література
31.01.2022
Асинхронно
Тема:Ірина Жиленко .Основні відомості про письменницю.Поєднання реального та фантастичного в поезії «Жар-птиця».
Слово вчителя.
Сьогодні ми ознайомимось із сучасною поетесою Іриною Жиленко, її творами та обміняємося враженнями про почуте.
(Учні записують тему уроку в зошити).
Прийом «Методика одного речення».
Учні зачитують і коментують зміст цитати.
Поміркуй: «Світ навколо нас повний краси, вона виявляється в найменших перелітних образах, яких часто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ… Відкрий тільки очі і дивись». (Г. К. Андерсен).
— А чи помічаєш ти красу навколо себе?
Слово вчителя.
Поетеса І. Жиленко народилася 28 квітня 1941 року в Києві. Це місто — її незрадна любов і криниця творчого натхнення. Дитинство майбутньої поетеси було важким: після війни доводилось учитись і працювати водночас, рано втратила батьків. Свій перший вірш Ірина Жиленко написала у 8 років. Освіту здобувала на заочному відділенні філологічного факультету Київського університету імені Т. Шевченка.
Перша збірка віршів «Соло на сольфі "вийшла у 1965 році. На цей час Ірина Жиленко — автор близько дванадцяти книг.
Варто звернути увагу на те, що Ірина Жиленко охоче пише для дітей.
Можливо, це тому, що деякий час вона працювала вихователькою в дитячому садку. Писати для дітей, вважає письменниця, — велика честь, бо для неї дитина — це чудо, а дитинство — святкова казка.
Пише поетеса й для дорослих. Її творчість оцінена високими нагородами. Вона — лауреат Державної премії України імені Т. Шевченка та премії В. Сосюри.
2. Опрацювання ідейно-художнього змісту поезії «Жар-Птиця».
Прослухайте виразне читання поезіі
Бесіда за змістом прочитаного твору.
— Про кого йдеться у вірші?
— Яку історію змальовує поетеса?
— Як ви уявляєте Жар-Птицю? Змалюйте її портрет.
— Що символізує Жар-Птиця?
— Які почуття в тебе викликає Жар-Птиця? Чому «хороше жити під сонцем Жар-Птиці».
— Як ти розумієш словосполучення «птаха екзотична».
Якими настроями та почуттями пронизана поезія?
— Пригадайте, що називається уособленням. Кого уособлює у вірші «трьохсотлітня ґава». яка себе називала Павою? А «вороняча орава».
— Що символізує Жар-Птиця?
— Коли відбуваються події, зображені у творі? Реальні вони чи фантастичні?
Прийом ‘Тренування».
Користуючись текстом вірша, запишіть характеристику Жар-Птиці і Пави.
Дослідіть, які художні засоби вжито у вірші(запишіть у зошити).
✵ Епітети: «золота, чудесна жар-птиця». «жар-птиця непристойно яскрава». «люта скрекотнява». «нескромна птиця». «лиха гава»;
✵ порівняння: «очі-намистинки»;
✵ метафори: «яснішали лиця». «освітилась казково столиця». «лиця посмутніли». «жар-птиця простудилася». «птаха чита». «справа пішла».
✵ повтори: «яскра…»..
Домашнє завдання
1.Навчіться виразно читати поезію «Жар-птиця».
2.Сформуйте основну думку поезії «Жар-Птиця».
Комментарии
Отправить комментарий