8-А
30.03.2021
Українська література(синхронно)
Тема: Образи Славка Беркути,Юлька Ващука,Стефка Вуса та Лілі Теслюк.
1.Перегляньте відео
Характеристика Славка Беркути
Славко Беркути хотів увійти до збірної і не порушувати присяги. У вісім років він був схожий на дошкільнятко, мав хворі ноги. Він приймав ліки, ходив на ковзанку, хоча часто відчував біль. Це заняття зміцнило його і частково загартувало характер.
Його батько випробовував літаки, в дитинстві був у німецькому концтаборі. Саме батько сказав хлопцеві про максимальне навантаження – «вимір характеру і людських сил». Він так готував хлопця до складності життєвих обставин.
2.Занотуйте паспорт-характеристику в зошити
Славко Беркута
Вік :Учень 7–8 класу
Місце проживання: Місто Львів
Стосунки з батьками: Добрі, довірливі, співчутливі
Ставлення до друзів: Товариський
Улюблене заняття :Фехтування, спелеологія
Стосунки з природою :Захоплений природою, бачить в усьому таємниці, любить їх відкривати, цікавиться печерами
Вчинки :Знаходить собі заняття, багато займається самореалізацією, страждає через «недовіру» однокласників
Риси характеру :Добрий товариш, знавець природи, борець за правду, готовність долати труднощі
Ставлення автора :Захоплення від вміння самореалізовуватись.
Характеристика Юлька Ващука
Юлько вдома ніжний із матір’ю, любить гуляти містом із батьком, захоплений його розповідями про старе місто; з однолітками часто буває пихатим, заздрісним, нечесним.
3. Визначте позитивне та негативне в образі Юлька
Позитивне Негативне
• Романтичний
• Розумний
• Відмінник
• Любить батька й маму
• Має багату уяву
• Гарно малює, особливо коней
• Пишається батьком • Гоноровий
• Ображає поранену сороку
• Самотній
• Гордий
• Зарозумілий
• Підступний
• Не дотримує слова
Характеристика Стефка Вуса
Ще один тип характеру — Стефко Вус. За допомогою художніх деталей, фрагментів авторської розповіді, нанизаних одна на одну подій-ситуацій (як, наприклад, випадок із сорокою, розмови з сестрою та колишньою вчителькою) читач дізнається про весь пройдений підлітком шлях. Його поведінка зумовлена середовищем, яке змушує оздоблюватись, «наїжачуватись», щоб таким способом захищатися від жорстокості світу. Внутрішньо Стефко інший: він може бути ніжним, добрим і лагідним, турботливим братом і справжнім другом. Він живе у своєму світі спогадів про бабусю Олену, світі сільської природи, і йому складно адаптуватися до життя в місті, в одній квартирі з батьком-п’яницею.
4. Проблема недоглянутості сиріт і напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей — особливо гостро постає сьогодні.Дослідіть цю проблему .
Характеристика Лілі Теслюк
Успішна, всебічно розвинена і талановита дівчинка Лілі, яка виявила себе і в кіномистецтві, і у бальних танцях, і у вивченні іноземних мов — ще один яскравий образ дитини у повісті, який, хоч і не так глибоко психологічно вмотивований, але важливий порушеною проблемою лідерства.
…Письменниця дуже влучно змалювала образи байдужих, а то й жорстоких педагогів — класного керівника, директора, які не цікавляться учнями. І тут же з’являється альтернатива таким персонажам — образи вчителя-географа, що вміє побачити дитячу душу, підтримати й допомогти, чи тренера Славка Беркути, який бере на себе роль старшого брата, розуміє дитячу душу. Справжні морально-етичні цінності позачасові, як і твір, що вчить щирості, відкритого погляду на світ, вірі в добро, любові, прощенню, прагненню до гармонії і самовдосконалення.
5.Індивідуальні завдання.( на вибір)
1)Пошуково-дослідницький творчий проєкт. Проведіть анкетування серед своїх однолітків із питаннями про те, якими вони бачать ідеальних батьків та ідеальних педагогів, опрацюйте й узагальніть відповіді та оприлюдніть їх у класі.
2. Складіть пам'ятку в групах для батьків про те, як вони мають будувати свої стосунки з дітьми, узагальніть напрацювання та складіть одну пам'ятку, з якою ознайомте своїх рідних. Про їхні враження повідомте в класі.
Домашнє завдання
Розподіліть запропоновані характеристики (позитивні і негативні) головних персонажів відповідно до колонок таблиці.
Юлько Ващук | Славко Беркута | ||
+ | - | + | - |
• Розумний
• Любить батька й маму, має добрі,
довірливі стосунки з ними
• Товариський
• Багато займається
самореалізацією
• Готовий долати труднощі
• Має багату уяву
• Пишається батьком, але й
розчаровується в ньому
• Самотній
• Інколи не впевнений у собі
• Слабкодухий
• Підступний
• Не дотримує слова
БЛОК КОНТРОЛЮ
1. Питання для самоконтролю:
Комментарии
Отправить комментарий