8-А

 30.03.2021

Українська література(синхронно)

Тема: Образи Славка Беркути,Юлька Ващука,Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

1.Перегляньте відео

https://youtu.be/-7xu7jYqydw

Характеристика Славка Беркути

Славко Беркути хотів увійти до збірної і не порушувати присяги. У вісім років він був схожий на дошкільнятко, мав хворі ноги. Він приймав ліки, ходив на ковзанку, хоча часто відчував біль. Це заняття зміцнило його і частково загартувало характер.

Його батько випробовував літаки, в дитинстві був у німецькому концтаборі. Саме батько сказав хлопцеві про максимальне навантаження – «вимір характеру і людських сил». Він так готував хлопця до складності життєвих обставин.

2.Занотуйте паспорт-характеристику в зошити

 Славко Беркута

Вік :Учень 7–8 класу

Місце проживання: Місто Львів

Стосунки з батьками: Добрі, довірливі, співчутливі

Ставлення до друзів: Товариський

Улюблене заняття :Фехтування, спелеологія

Стосунки з природою :Захоплений природою, бачить в усьому таємниці, любить їх відкривати, цікавиться печерами

Вчинки :Знаходить собі заняття, багато займається самореалізацією, страждає через «недовіру» однокласників

Риси характеру :Добрий товариш, знавець природи, борець за правду, готовність долати труднощі

Ставлення автора :Захоплення від вміння самореалізовуватись.

Характеристика  Юлька Ващука

Юлько вдома ніжний із матір’ю, любить гуляти містом із батьком, захоплений його розповідями про старе місто; з однолітками часто буває пихатим, заздрісним, нечесним.

3. Визначте позитивне та негативне в образі Юлька

Позитивне Негативне

• Романтичний

• Розумний

• Відмінник

• Любить батька й маму

• Має багату уяву

• Гарно малює, особливо коней

• Пишається батьком • Гоноровий

• Ображає поранену сороку

• Самотній

• Гордий

• Зарозумілий

• Підступний

• Не дотримує слова

Характеристика Стефка Вуса

Ще один тип характеру — Стефко Вус. За допомогою художніх деталей, фрагментів авторської розповіді, нанизаних одна на одну подій-ситуацій (як, наприклад, випадок із сорокою, розмови з сестрою та колишньою вчителькою) читач дізнається про весь пройдений підлітком шлях. Його поведінка зумовлена середовищем, яке змушує оздоблюватись, «наїжачуватись», щоб таким способом захищатися від жорстокості світу. Внутрішньо Стефко інший: він може бути ніжним, добрим і лагідним, турботливим братом і справжнім другом. Він живе у своєму світі спогадів про бабусю Олену, світі сільської природи, і йому складно адаптуватися до життя в місті, в одній квартирі з батьком-п’яницею. 

4. Проблема недоглянутості сиріт і напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей — особливо гостро постає сьогодні.Дослідіть цю проблему .

Характеристика  Лілі Теслюк

Успішна, всебічно розвинена і талановита дівчинка Лілі, яка виявила себе і в кіномистецтві, і у бальних танцях, і у вивченні іноземних мов — ще один яскравий образ дитини у повісті, який, хоч і не так глибоко психологічно вмотивований, але важливий порушеною проблемою лідерства.

…Письменниця дуже влучно змалювала образи байдужих, а то й жорстоких педагогів — класного керівника, директора, які не цікавляться учнями. І тут же з’являється альтернатива таким персонажам — образи вчителя-географа, що вміє побачити дитячу душу, підтримати й допомогти, чи тренера Славка Беркути, який бере на себе роль старшого брата, розуміє дитячу душу. Справжні морально-етичні цінності позачасові, як і твір, що вчить щирості, відкритого погляду на світ, вірі в добро, любові, прощенню, прагненню до гармонії і самовдосконалення.

5.Індивідуальні завдання.( на вибір)

1)Пошуково-дослідницький творчий проєкт. Проведіть анкетування серед своїх однолітків із питаннями про те, якими вони бачать ідеальних батьків та ідеальних педагогів, опрацюйте й узагальніть відповіді та оприлюдніть їх у класі.

2. Складіть пам'ятку в групах для батьків про те, як вони мають будувати свої стосунки з дітьми, узагальніть напрацювання та складіть одну пам'ятку, з якою ознайомте своїх рідних. Про їхні враження повідомте в класі.

Домашнє завдання

Розподіліть запропоновані характеристики (позитивні і негативні) головних персонажів відповідно до колонок таблиці.

Юлько Ващук

Славко Беркута

+

-

+

-

• Розумний

• Любить батька й маму, має  добрі, 

  довірливі стосунки з ними

• Товариський

• Багато займається 

  самореалізацією

• Готовий долати труднощі

• Має багату уяву

• Пишається батьком, але й

  розчаровується в ньому

• Самотній

• Інколи не впевнений у собі 

• Слабкодухий

• Підступний

• Не дотримує слова

 

БЛОК КОНТРОЛЮ

1. Питання для самоконтролю:

Визначте проблеми, порушені автором у творі.
Якою повинна бути високоморальна людина?
Які чинники впливають на формування особистості?
До якої межі можна йти на компроміс у стосунках з друзями?
Хто з героїв найближчий вам по духу?
Які життєві уроки Ви взяли для себе, прочитавши твір?



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем