9-В
Завдання для учнів 9-В класу
Тема:Контрольна робота.Складносурядне речення.
Тестові завдання
Перший рівень
1. Складносурядним є речення
А Півень стояв на порозі у хліві, стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів.
Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами.
В У кожному готовому набої не тільки витрачена моя енергія, а й якась невловима частка самого мене.
Г Можливо, не тільки лісник, а й школярі-юннати навідувалися сюди ще та ще в інші знайомі їм місцинки.
Д Мар’янка, сидячи обабіч дороги, гірко плакала, утираючи сльози рукавом, від того, що відстала від валки, загулявшись у лісочку.
2. Правильно розставлено розділові знаки в реченні (окремі розділові знаки опущено)
А Дерева і кущі стояли по коліна у воді і, вибираючи місце для ловів, де-не-де плавали на своїх поодиноких човниках поодинокі рибалки.
Б Копита відбивали чіткий ритм і, збуджений тим ритмом, він навмисно прискорював біг.
В Теплий погляд весни зупинився найперше на снігах – і осіли сніги.
Г Безлисті чорні дуби та граби в лісі рельєфно чіткі і, в прогалинах між стовбурами, погляд летить далеко.
Д Шугають у небі реактивні літаки швидкістю блискавок і, ефір переповнений різномовними голосами, та піснями людськими.
3. Неправильно вжито тире в реченні
А На наших озерах – ми бачимо гагару лиш на початку вересня.
Б Собака на сіні – це саме той, хто сам не гам і другому не дам.
В Старшого дідового сина звали Карпом, меншого – Лавріном.
Г Пізня осінь із дощами та вітрами – суцільний смуток на душі.
Д Найсерйозніша людина, яку я бачила в житті, — моя тітонька.
4. Кома не ставиться в реченні
А Озвався постріл над рікою і до коня схиливсь козак.
Б І говорили на зборах про порядок і виносили рішення.
В Небо раптом укрилося хмарами і вітер почав дужчати.
Г Яблука падають і вже червоний килим під яблунею.
Д Ще довго він мовчав і ми всі сиділи немов заціплені.
5. Одне з речень відповідає схемі [ ], і [ ]
А Мабуть, так ми і вчинимо і це буде дуже правильно.
Б Вечірня зоря встає над містом ,і я непомітно засинаю.
В Чого ти так гірко плачеш і чим я тобі можу зарадити?
Г У парку проходить фестиваль і лунає голосний сміх.
Д Сергій знає, що йому робити і як поводитися будь-де.
6. Частини поєднані єднальним сполучником у реченні
А Дядько Миколай весело зареготався, а мені ж було не до сміху.
Б Осінні дощі капають теплими краплями, та ніхто цього не відчуває.
В Надумалась я, та ніби мені й роботи тепер стало набагато менше.
Г То сонце пече нестерпно, то дощ із драного неба ллє несамовито.
Д Або розумне людям казати, або закрити рота і зовсім мовчати.
7.Протиставні відношення є в складносурядному реченні
А Гілля яблунь по садках уже голе-голісіньке, та подекуди, на пізніх сортах, іще біліють та рожевіють плоди.
Б Не було ні хомута, ні голобель, і ніхто не сіпав за віжки, вказуючи шлях.
В Звідусіль їхали і йшли на ярмарок люди, і дівчата всю дорогу притрушували сміхом.
Г В полі, за попелястим маревом, проступила розмита далина, й навіть обрій почав угадуватись.
Д Традиційної охайності української садиби ми ще не втратили, бо ця хатина прямо таки випромінювала дбайливість господаря чи господарів.
8. Складносурядним є речення
А Треба слову радощів додати, щоб уміло душу звеселить.
Б Чого навчився, того за плечима не носити.
В Як добре те, що смерті не боюсь я і не питаю, чи не важкий мій хрест.
Г Батьківська хата – це те, що завжди згадується, спиниться, що ніколи не забувається і гріє теплом спогадів.
Д Слово – клітина мислі, артерія сили духу, і тільки воно єднає різні людські береги.
9. Складносурядними є всі речення, окрім
А Зумійте бути вольними – і будете вольні.
Б По узліссі на галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски і сон-трава.
В Мова й пісня – дві найважливіші фортеці, які народ повинен оберігати пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони.
Г Слово – полова, але огонь в одежі слова – безсмерна чудотворна фея.
Д На хуторі вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць.
10. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення
На лугах вже скошено траву... вибрати
А і виполошено перепелині гнізда.
Б так що буде що їсти вівцям.
В і літо буйне в береги ввійшло.
Г і зібрано останні колоски.
Д як на межі, на оболоні.
11. Одночасність подій виражають частини складносурядного речення
А Прокотився грім з розгоном, грають блискавок шаблі, пахне морем і озоном від притихлої землі.
Б Настане літо, жовтий цвіт укриє липу до вершини.
В Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
Г Життя торкає серця струни чулі, і я на крилах пісні лину знов.
Д Темніє схід, а там, на заході, кривавий слід лишило сонце.
12. Коми не треба ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки вилучено)
А Коли він торкався смичком до струн скрипки все на світі зникало і залишалася тільки музика.
Б Життя торкає серця струни чулі і я на крилах пісні лину знов.
В Темніє схід а там на заході кривавий слід лишило сонце.
Г Райдуга на небі барвно грає в землю упираючись тугу і ні на хвилинку не втихає тракторів розмова на лугу.
Д То хмарка набіжить і бризне дощ краплистий ясною вільгістю оббризкавши цвітінь то сонце вигляне ласкаво-променисте і знов сховається і знову дощ і тінь.
Другий рівень
Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Зробіть письмовий синтаксичний розбір двох складносурядних речень (на вибір).
1. Відчинила вікно і духмяна хвиля ранкової свіжості підхопила мене на крила спогадів (О.Квітневий). 2. Ударив грім і зразу шкереберть* пішло життя (В.Стус). 3. Бігла стежка в далеч і губилась а мені у безтурботні дні назавжди, навіки полюбились ніжні і замріяні пісні (В.Симоненко). 4. Тягуче закашлявся грім і об листя запорощали великі мов боруб'яхи краплі (В.Симоненко). 5. Он красуються в траві ромашки а там синіють запізнілі дзвіночки а он горять пелюстки гвоздики (А.Шиян). 6. Тільки сухо й дзвінко тріщать у саду цвіркуни та шарудять стривожені тополі (З. Тулуб).
Комментарии
Отправить комментарий