9-В

 Завдання для учнів 9-В класу

Тема:Контрольна робота.Складносурядне речення.

Тестові завдання

Перший рівень

1. Складносурядним є речення

А Півень стояв на порозі у хліві, стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів.

Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами.

В У кожному готовому набої не тільки витрачена моя енергія, а й якась невловима частка самого мене.

Г Можливо, не тільки лісник, а й школярі-юннати навідувалися сюди ще та ще в інші знайомі їм місцинки.

Д Мар’янка, сидячи обабіч дороги, гірко плакала, утираючи сльози рукавом, від того, що відстала від валки, загулявшись у лісочку.

2. Правильно розставлено розділові знаки в реченні (окремі розділові знаки опущено)

А Дерева і кущі стояли по коліна у воді і, вибираючи місце для ловів, де-не-де плавали на своїх поодиноких човниках поодинокі рибалки.

Б Копита відбивали чіткий ритм і, збуджений тим ритмом, він навмисно прискорював біг.

В Теплий погляд весни зупинився найперше на снігах – і осіли сніги. 

Г Безлисті чорні дуби та граби в лісі рельєфно чіткі і, в прогалинах між стовбурами, погляд летить далеко.

Д Шугають у небі реактивні літаки швидкістю блискавок і, ефір переповнений різномовними голосами, та піснями людськими.

 3. Неправильно вжито тире в реченні

А На наших озерах – ми бачимо гагару лиш на початку вересня. 

Б Собака на сіні – це саме той, хто сам не гам і другому не дам. 

В Старшого дідового сина звали Карпом, меншого – Лавріном. 

Г Пізня осінь із дощами та вітрами – суцільний смуток на душі. 

Д Найсерйозніша людина, яку я бачила в житті, — моя тітонька.

4. Кома не ставиться в реченні

А Озвався постріл над рікою і до коня схиливсь козак. 

Б І говорили на зборах про порядок і виносили рішення. 

В Небо раптом укрилося хмарами і вітер почав дужчати. 

Г Яблука падають і вже червоний килим під яблунею. 

Д Ще довго він мовчав і ми всі сиділи немов заціплені.

5. Одне з речень відповідає схемі [ ], і [ ]

А Мабуть, так ми і вчинимо і це буде дуже правильно. 

Б Вечірня зоря встає над містом ,і я непомітно засинаю. 

В Чого ти так гірко плачеш і чим я тобі можу зарадити? 

Г У парку проходить фестиваль і лунає голосний сміх. 

Д Сергій знає, що йому робити і як поводитися будь-де.

6. Частини поєднані єднальним сполучником у реченні

А Дядько Миколай весело зареготався, а мені ж було не до сміху. 

Б Осінні дощі капають теплими краплями, та ніхто цього не відчуває. 

В Надумалась я, та ніби мені й роботи тепер стало набагато менше. 

Г То сонце пече нестерпно, то дощ із драного неба ллє несамовито. 

Д Або розумне людям казати, або закрити рота і зовсім мовчати.

7.Протиставні відношення є в складносурядному реченні

А Гілля яблунь по садках уже голе-голісіньке, та подекуди, на пізніх сортах, іще біліють та рожевіють плоди.

Б Не було ні хомута, ні голобель, і ніхто не сіпав за віжки, вказуючи шлях. 

В Звідусіль їхали і йшли на ярмарок люди, і дівчата всю дорогу притрушували сміхом.

Г В полі, за попелястим маревом, проступила розмита далина, й навіть обрій почав угадуватись.

Д Традиційної охайності української садиби ми ще не втратили, бо ця хатина прямо таки випромінювала дбайливість господаря чи господарів.

8. Складносурядним є речення

А Треба слову радощів додати, щоб уміло душу звеселить. 

Б Чого навчився, того за плечима не носити. 

В Як добре те, що смерті не боюсь я і не питаю, чи не важкий мій хрест. 

Г Батьківська хата – це те, що завжди згадується, спиниться, що ніколи не забувається і гріє теплом спогадів.

Д Слово – клітина мислі, артерія сили духу, і тільки воно єднає різні людські береги.

 9. Складносурядними є всі речення, окрім

А Зумійте бути вольними – і будете вольні. 

Б По узліссі на галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски і сон-трава. 

В Мова й пісня – дві найважливіші фортеці, які народ повинен оберігати пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони.

Г Слово – полова, але огонь в одежі слова – безсмерна чудотворна фея. 

Д На хуторі вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць.

10. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення

На лугах вже скошено траву...  вибрати

А і виполошено перепелині гнізда. 

Б так що буде що їсти вівцям. 

В і літо буйне в береги ввійшло. 

Г і зібрано останні колоски. 

Д як на межі, на оболоні.

11. Одночасність подій виражають частини складносурядного речення

А Прокотився грім з розгоном, грають блискавок шаблі, пахне морем і озоном від притихлої землі.

Б Настане літо, жовтий цвіт укриє липу до вершини. 

В Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів. 

Г Життя торкає серця струни чулі, і я на крилах пісні лину знов. 

Д Темніє схід, а там, на заході, кривавий слід лишило сонце.

12. Коми не треба ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки вилучено)

А Коли він торкався смичком до струн скрипки все на світі зникало і залишалася тільки музика.

Б Життя торкає серця струни чулі і я на крилах пісні лину знов. 

В Темніє схід а там на заході кривавий слід лишило сонце. 

Г Райдуга на небі барвно грає в землю упираючись тугу і ні на хвилинку не втихає тракторів розмова на лугу.

Д То хмарка набіжить і бризне дощ краплистий ясною вільгістю оббризкавши цвітінь то сонце вигляне ласкаво-променисте і знов сховається і знову дощ і тінь.

Другий рівень

Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Зробіть письмовий синтаксичний розбір двох складносурядних речень (на вибір). 

1. Відчинила вікно і духмяна хвиля ранкової свіжості підхопила мене на крила спогадів (О.Квітневий). 2. Ударив грім і зразу шкереберть* пішло життя (В.Стус). 3. Бігла стежка в далеч і губилась а мені у безтурботні дні назавжди, навіки полюбились ніжні і замріяні пісні  (В.Симоненко). 4. Тягуче закашлявся грім і об листя запорощали великі мов боруб'яхи краплі (В.Симоненко). 5. Он красуються в траві ромашки а там синіють запізнілі дзвіночки а он горять пелюстки гвоздики (А.Шиян). 6. Тільки сухо й дзвінко тріщать у саду цвіркуни та шарудять стривожені тополі  (З. Тулуб).


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем