5-А українська мова
01.04.2022
Синхронно
Тема:Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму
Розглянувши таблицю, розповісти про роздум як тип мовлення.
1. Читання тексту для переказу вчителем.
Годинникар і лікар
Подорожували годинникар і лікар. Почали суперечку, кого з них треба людям більше. Так і не дійшли згоди. Домовилися,що зайдуть переночувати до першої хати в селі — і ніч покаже, чий верх.
Прийшли до села, попросилися на нічліг. Ґазда був добрий, прийняв їх.
— Посидьте в хаті, а я піду попорядкую,— каже ґазда.— Вечеряти будемо о дев’ятій годині.
Кліпнув годинникар на лікаря, що господар без нього не обійдеться. А господар попорядкував коло стайні і забіг до хати:
— Дружино, давай вечеряти! По зірках видно, що дев’ята година.
Подивився годинникар на годинник — точно: дев’ята година.
Повечеряли. Ґазда з’їв пів паляниці хліба, миску розсолу. Ледве виліз з-за столу. Кліпнув лікар на годинникаря, що без лікування ґазді не переночувати.
А ґазда виліз на теплу піч… та проспав собі смачно до ранку.
— Що із цієї притчі виходить? Що не треба ні одного, ні другого? Не те! Не в того вони виясняли, кого з них більше треба. Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря. (180сл.) (За притчею)
2. Лексична робота. (Пояснення незрозумілих слів).
3. Бесіда.
— Які типи мовлення поєднано в тексті?
— Визначте будову тексту.
— На вашу думку, яка професія найважливіша?
4. Колективна робота учнів над складанням плану.
Орієнтовний план
1. Суперечка двох подорожуючих.
2. На нічліг до ґазди.
3. Сподівання годинникаря.
4. Вечеря й сподівання лікаря.
5. Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря.
5.Усний переказ тексту учнями.
Комментарии
Отправить комментарий