5-В українська мова

 01.04.2022

Синхронно

Тема. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

Розглянувши таблицю, розповісти про роздум як тип мовлення. 


1.      Читання тексту для переказу вчителем.

Годинникар і лікар

Подорожували годинникар і лікар. Почали суперечку, кого з них треба людям більше. Так і не дійшли згоди. Домовилися,що зайдуть переночувати до першої хати в селі — і ніч покаже, чий верх.

Прийшли до села, попросилися на нічліг. Ґазда був добрий, прийняв їх.

— Посидьте в хаті, а я піду попорядкую,— каже ґазда.— Вечеряти будемо о дев’ятій годині.

Кліпнув годинникар на лікаря, що господар без нього не обійдеться. А господар попорядкував коло стайні і забіг до хати:

— Дружино, давай вечеряти! По зірках видно, що дев’ята година.

Подивився годинникар на годинник — точно: дев’ята година.

Повечеряли. Ґазда з’їв пів паляниці хліба, миску розсолу. Ледве виліз з-за столу. Кліпнув лікар на годинникаря, що без лікування ґазді не переночувати.

А ґазда виліз на теплу піч… та проспав собі смачно до ранку.

— Що із цієї притчі виходить? Що не треба ні одного, ні другого? Не те! Не в того вони виясняли, кого з них більше треба. Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря. (180сл.) (За притчею)

2.      Лексична робота. (Пояснення незрозумілих слів).

3.      Бесіда.

— Які типи мовлення поєднано в тексті?

— Визначте будову тексту.

— На вашу думку, яка професія найважливіша?

4.      Колективна робота учнів над складанням плану.

Орієнтовний план

1.      Суперечка двох подорожуючих.

2.      На нічліг до ґазди.

3.      Сподівання годинникаря.

4.      Вечеря й сподівання лікаря.

5.      Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря.

5.Усний переказ тексту учнями.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем