8-Б

 29.04.2021

Українська література(асинхронно)

Тема:Парадокс:дракон Грицько-поет і християнин.

Повідомлення про дракона.

Дракон — збірна назва, що об’єднує ряд міфологічних і фантастичних істот. Слово «дракон». використовується в найменуваннях деяких реальних видів хребетних, переважно рептилій і риб. Образ дракона знайшов широке поширення у фентезі, а також використовується у феншуй та астрології.

Це змієподібна істота великих розмірів, котра, у деяких розповідях, харчується людьми, має кілька голів, може літати та видихати полум’я зі своєї пащі, володіє чарівними здібностями.

Розповіді й легенди про драконів відомі практично всім народам світу. Характеристики драконів і ставлення до них у різних культурах різні. У традиції країн Далекого Сходу дракони здебільшого зображаються добрими, покровителями людей. Західній традиції властиве зображення драконів злими істотами, з якими вступають у бій шляхетні лицарі.

Словникова робота

Парадокс (від греч.(грецький) parádoxes — несподіваний, дивний), несподівана, незвична (хоч би формою) думка (вислів, пропозиція), що різко розходиться із загальноприйнятою, традиційною думкою з даного питання.

Робота над змістом тексту
Ø -Хто такий князь, де живе, чим займається? 
З якою проблемою він зіткнуся?  А чому ж в Люботині не стало війська? Яка погана риса характеру проглядається у цьому вчинку князя?   Як же вирішив він вийти із цієї ситуації?
Ø Чи справді на березі річки Бистриці бачили дракона? Який він був?  Чи мав дракон товаришів?
Ø Хто ж це був за чоловік, цей Пустельник?  Чому Пустельник дуже дивувався із дракона?  Чому   відмовляв дракона від навчання?
Проблемне питання 

Як ви розумієте слова Пустельника «…хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде»?
Ø Який талант відкрився у дракона?

-Про що писав свої вірші дракон Грицько? 
Прочитайте один із віршів дракона Грицька й схарактеризуйте його ліричного героя, що, напевно, дуже схожий на їхнього автора.

Розквітають дивні квіти,
Розкривають пелюстини,
А метелики стікають
по вустах, як сік ожини.
Сни дзвіночків голубіють,
зазирають у кишені,
а ти сиплеш їм дукати
у роззявлені їх жмені.
І ковтаєш сон глибокий,
подарований навічно,
І вмираєш разом з ними,
не питаючись, навіщо.
День минув, і склали крила
всі метелики на зиму.
Заховайся й ти в шкарлупку
і ридай собі за ними.
* * *
Ø -Як відбувся перший двобій?  Чому князь наказав загасити полум’я, адже це був непоганий спосіб розправитись із драконом?  Як далі він починає діяти?  Який план бою придумав князь?
Хто ж був цей пан Лаврін? Чи правильний вибір зробив князь, що хотів «віддати» перемогу саме йому? Чому Лаврін не зміг убити дракона?Який фінал твору?
Працюємо з текстом. 
 Рубрика «Поміркуй, обґрунтуй»
- Чому до цього часу в нашому суспільстві існують «драконівські закони»? 
- Як повинні поступати вірні друзі?
- Чи намагаєтесь ви застерегти свого товариша від негативного вчинку, який він планує здійснити? Якщо так, то яким чином?

Пошукова робота

Завдання:
Знайдіть у тексті цитати, де говориться про патріотичні почуття

  • «- А ви оголосіть краще, що мене вбито. Я сидітиму тут і носа нікуди не потикатиму.

– Аякже! А де труп? Ти мені трупа давай, а тоді сиди: хоч сто літ! А хто бачив, як тебе було переможено? Гадаєш, всі такі дурні? Я через тебе, гевала, ночей не сплю, вже третій день п’ю. Так і зіп’юсь до дідькової мами. А що з дочкою буде? А з Люботином? В тебе що – патріотичні почуття притуплені?

– Та ні… але я ще такий молодий… не нажився ще…

– Шкода. Але що робити?»

  • «- Так, це правда. Але я вже знаю, що зроблю. Я вийду на герць. Заради князя, заради його доньки і заради Люботина. Мого Люботина. Бо ж це і моя земля!

– Що ти говориш?! Ти повинен жити! Життя володаря не варте й одного рядка поета! Ти повинен писати!»

  • «- Ну і що? Ваш батько не винен, що мусить брехати. Якби я був справжнім драконом, то й не треба б цієї кумедії.

– Або якби князь був князем… І я – сама собою… І всі люди – людьми… А не драконами. Ах, я знаю, що зроблю! Зараз вийду до них в оцій чистенькій сукні.., Нехай побачать, що нема вже кого визволяти…»

  • «- …є лицарі і з-за границі, розумієте? Ми в жодному випадку не повинні перед ними острамитися. Але й підтяти вас жоден з них не сміє. Цього ми дозволити не можемо. Герой мусить бути свій. Так би мовити, для історії і для прикладу.

– Чого ви бідкаєтеся? Невже вам невідомо про нашу домовленність з князем?

– Ну-у, нам ще й не таке відомо. Служба, хе-хе. Працюємо в поті чола… Але, бачите, справа делікатна. Князь хоче, аби ви піддалися панові Лавріну, Князівна воліє його джуру. А от я – єдина людина в цьому зачуханому князівстві, котра дивиться не поверхово, а вглиб. Цей пан Лаврін мені не дуже до вподоби. Більшу частину життя пробув за межами краю. Хто й зна, які там вітри в голові у нього.

– Мене це не цікавить.

– Ну, певно, після вас хоч потоп! Але хіба це позиція справжнього патріота?

– До чого тут патріотизм?

– Ну, ви ж бачите себе саме патріотом. Хіба ні? Адже пустельнику так і сказалисьте, що йдете на смерть заради Люботина.

– Ви підслуховували наші розмови?

– Це не суттєво…»

Домашнє завдання

Виконати тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5392081


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем