5-Б

 15.01.2021

Українська література(асинхронно)

Тема:  «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» «Що за птиця?». Особливості поетичних загадок Л.Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів

1.              1.Пригадайте, що таке акровірш, порівняння, епітет…

Епітет – це образне означення. Це означає, що таке слово додає образну, емоційну характеристику особи, явища, предмета. Пам’ятайте, що означення завжди відповідає на питання “який?”, а отже, епітет у нас завжди виражається прикметником. 

Порівняння (лат. comparatio) — це один з художніх засобів , у якому один предмет, подія зіставляються з іншими, у яких ці особливості виявлені різко, яскраво. 

Акрові́рш, акрости́х (грец. ἄϰροστιχίς, від ἄϰρος — крайній і στιχος — віршовий рядок) — поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка при читанні згори вниз, утворюють слово або фразу.

2.Послухайте загадки 

https://youtu.be/Pxbbh9GxfiI 

3.Робота з тестами

«Хто розмовляє?»
1. Як у творі названо осоку?
а Бідною удовицею;
б нещасною сиріткою;
в вбогою людиною.

2. На честь якої рослини, на відміну від осоки, складають пісні:
а явора;
б калини;
в вишні.

3. Чим ображена осока?
а Що люди постійно її косять;
б по ній ходить худоба і витопчує її;
в ніхто про неї не каже і не складає пісні.

4. Сорока в акровірші названа:
а джеркотухою;
б співачкою;
в стрекотухою.

5. У зв'язку з чим прославилася сорока? Вона:
а співала немовлятам колискову;
б варила діточкам кашу;
в захищала дітей від лиха.

«Хто сестра і брат?»
1. До кого звертається гречка і просо?
а до вітру;
б людей;
в худоби.

2. Чим приваблива гречка?
а Великим зростом;
б пахучими квітами;
в розумом і кмітливістю.

3. Слова про гречку розповсюджені:
а за межами планети;
б серед більшості птахів;
в аж до моря.

4. Озиваючись до сестри (гречки), просо перебувало:
а за боронкою;
б неподалік від густого лісу;
в на узбережжі невеликого озера.

5. Настрій у гречки протягом усього твору:
а мінливий;
б радісний;
в сумний.

6. «Рано до схід сонечка ... вмивалася» гречка:
а свяченою водою;
б дощем;
в росою.

Домашнє  завдання: вивчити визначення  «акровірш»; виразно читати та аналізувати акровірші поета «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» «Що за птиця?» (с. 125-126);завдання 11,12( ст.127) письмово.















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем