Завдання для учнів 8-А класу

Добрий день ,діти!Сьогодні ми у робочих зошитах пишемо контрольний письмовий твір- оповідання на основі почутого з обрамленням.Опрацюйте,будь ласка,теоретичний матеріал,напишіть твір- оповідання,скиньте на перевірку.

Оповідання — невеликий за обсягом розповідний твір про одну або кілька подій у житті персонажа, що відіграють важливу роль у його долі.

Обрамлення — такий композиційний прийом, за якого сюжетний твір включається в розповідь, немов у рамку, яка безпосереднього зв'язку з розвитком сюжету не має.

Особливості оповідання:
♦  зображення переважно однієї події з життя головного героя; 
♦  розповідна форма викладу; 
♦ нетривалість дії; 
♦ невелика кількість дійових осіб; 
♦ стислість викладу художнього матеріалу; 
♦ невеликий обсяг.

Відмінності між оповіданням та розповіддю:
- оповідання — це один з видів розповіді;
- у подіях, що становлять сюжет оповідання, можна виділити зав'язку, кульмінацію та розв'язку, чого немає у творі-розповіді, де йдеться про якийсь цікавий випадок;
- на відміну від розповіді, в оповіданні чітко простежуються певні думки, ідеї, висловлюється ставлення автора до зображуваних подій;
- в оповіданні поєднуються різні типи мовлення (розповідь, опис, роздум), часто є діалоги;
- пишуться оповідання тільки в художньому стилі.

Обрамлення у тексті може:
-  характеризувати (за подібністю чи контрастом) обставини, в яких відбувається дія;
-  містити авторські роздуми про героїв;
-  створювати фон розповіді.

Зразок тексту оповідання з обрамленням.
* * *
Нараз згадав гомінке обійстя баби Ґандзі, що розкинулося в самісінькому центрі села. По неділях і святах ми біля бабиної хати завжди збирались на сходини.
Жила баба Ґандзя самотньо. Син мешкав у Києві, приїздив рідко.
Довгими осінніми та зимовими вечорами їй не сиділось вдома: почергово ходила то до одного, то до іншого сусіди. Переповівши новини, бабця збиралась додому, але я крадькома торкав її теплу руку, нашіптував: "Казочку якусь розкажіть..."
Одну з тих казок я пам'ятаю й досі...
(Обрамлення.)

За планом напишіть твір-оповідання. Скористайтеся поданими нижче схемою плану і порадами.


Схема плану твору-оповідання з обрамленням
Обрамлення                     І.  Вступ.
(початкова частина)
Почуте                            II. Основна частина.
(зав'язка, кульмінація,        1.
розвиток дії, розв'язка)      2.
                                          3.                                          ...

Обрамлення                    III. Висновок. 
(завершальна частина )

Поради щодо написання твору-оповідання
• Описуючи події, покажіть героїв у дії, а не тільки розповідайте про них;
• включайте в оповідання (якщо це відповідає темі й основній думці) описи природи, обставин, місця, зовнішності героїв;
• використовуйте слова та вирази, за допомогою яких пов'язуються композиційні частини оповідання, передається послідовність дій {одного разу, раптом, у той же час, ось такий випадок тощо);
• пам'ятайте про засоби зв'язку речень у тексті (вживання сполучників, займенників, прислівників; синонімів, спільнокореневих слів тощо);
• не забувайте, що оповідання пишуться в художньому стилі;
• пам'ятайте про вимоги до мовлення.

Зверніть увагу!
* Обрамлення повинно доповнювати сюжет, давати додаткову інформацію для роздумів,
*  Зверніть увагу на те, що події в обрамленні менш важливі, ніж в основній частині.
*  Не варто переобтяжувати оповідання зайвими подробицями.
*  Не забувайте, що в художньому творі, крім правди життєвої, є ще правда художня, сказана автором, аби надати зображуваному найбільшої достовірності, поглибити його смисл. Подумайте, які вчинки героїв, події чи художні деталі можна домислити.

Завдання.
1. Придумайте інше обрамлення до поданого сюжету і запишіть. Підберіть заголовок.
2. Напишіть своє оповідання з обрамленням.


Незабутня казка
Мій брат — великий непослух. Страшенно вередує і гасає без тями. Мама часто йому пробачає, приказуючи: "Школа навчить його і розуму, і дисципліни."
Якось Андрійко біг через подвір'я, зачепився ногою за невеликий камінець і розбив коліно. Я швидко підійшов, взяв його на руки та почав заспокоювати. Натомість він став гамселити мене руками. Надійшла бабуся, взяла онука на руки, притулила до себе і розважливо почала свою казку...
* * *
... Андрійко витер сльози, подивився на бабусю, підійшов до мене і дав цукерку. Мабуть, зрозумів, що за ласку треба віддячити.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

8-А

5-А Головій Владислав, Мевшук Матвій, Тимошенко Захар (дистанційне навчання)

7-А Кучерук Артем